Natuurverschijnsel - Reisverslag uit Chak One Hundred A, Pakistan van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu Natuurverschijnsel - Reisverslag uit Chak One Hundred A, Pakistan van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

Natuurverschijnsel

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

01 Januari 1970 | Pakistan, Chak One Hundred A

Onderweg word ik door m'n Nieuw Zeelandse buurman attent gemaakt op een prachtig schouwspel. We zijn inmiddels halverwege en de avond is gevallen. Aan bakboord enorme elektrische ontladingen van een onweer boven Lahore (Pakistan). Zo'n hevig onweer dat een koerswijziging van 90 graden noodzakelijk was en we nu dus voor 30 minuten naar het zuiden vliegen. Het schouwspel (speciaal voor ons natuurlijk) is met geen pen te beschrijven! Honderden lichtflitsen tegelijk, oplichtende wolkenpartijen en schitterende ontladingen tussen wolken. De vuurwerk show in Scheveningen is er niks bij. Goed dat we er omheen vliegen anders misschien ongewilde medespelers in 'aircrash investigation' van National Geographic. Moet er niet aan denken!
Uiteraard heb ik geen foto's. Daarvoor ging het te snel en heb ik m'n flitser niet bij me. ??.

• 15 Juli 2016 - 12:52

Ron:

Zag jullie virtueel ineens die bocht van 90 graden maken, vond dat erg vreemd maar heb maar niet gedacht aan erge toestanden... (Geplaatst op 15 juli)