12e dag 26 juli- Via Ambilavao naar Ranohira. - Reisverslag uit Ranohira, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 12e dag 26 juli- Via Ambilavao naar Ranohira. - Reisverslag uit Ranohira, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

12e dag 26 juli- Via Ambilavao naar Ranohira.

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

26 Juli 2011 | Madagascar, Ranohira

Vandaag een lange reis. Om 5 uur op en om half zes vertrek, via de hobbelweg terug naar Ambilavao om te ontbijten. De tocht duurde niet zo lang als de heenweg, omdat goed werd doorgereden en om kwart voor negen reden we het dorp binnen. Iedereen wat geradbraakt door het gehots in de jeeps en het vroege op staan. Het nieuws over de vreselijke moordpartij in Oslo heeft ook ons bereikt en is ook bij ons het gesprek van de dag als we met de groep bij elkaar zijn.
Het ontbijt met omelet ging er bij iedereen goed in. Om kwart over tien vertrekken we met de bus voor een lange tocht van zo'n 250 km. De RN7 slingert west van het Andringitra bergen langs en het landschap verandert snel. Grote droge vlaktes, met hier en daar een verdwaalde boom doet erg aan Afrika denken. De klaargemaakte lunch (baguette kaas /tomaat /augurk) wordt langs de weg gebruikt en de enorme uitgestrektheid valt erg op. Af en toe een auto, vrachtwagen of motorfiets die toeterend passeert en vriendelijk zwaaien.
We vervolgen de RN7 verder zuidwaarts en vele vallen in slaap door het ietwat eentonige landschap en achterstallige nachtrust.
Enorm imposant is de kilometerslange route over een hoogvlakte, waar, zover het oog reikt, alleen maar dorre vlakte. We stoppen voor een benenstrekkertje en een rokertje (en een plasje). De bus gaat snel verder en we halen hoge snelheden.
Iedereen slaakt een zucht van verlichting als Frank op zijn plek bij de deur gaat staan en aankondigt dat we er bijna zijn. In de verte zien we de bergen van Isalo National Parc en Frank geeft alvast informatie wat er morgen op het programma staat. Opnieuw een hike met verschillende mogelijkheden en een tocht die velen als een van de hoogtepunten van de reis zullen ervaren. We logeren in motel L'Isalo iets buiten Ranohira. Allemaal een eigen huisje en 2 overnachtingen in dit leuke motel met zwembad. We doen snel de was en spannen een lijntje om te drogen. Vanwege het droge klimaat is de verwachting dat het snel zal drogen. Evelien en ik vormen een wasteam en binnen een half uur de was gedaan en kunnen we eindelijk genieten van een warme douche.
We kijken uit naar morgen!

• 28 Juli 2011 - 14:13

Biekart:

Wat fijn weer iets te horen.We hadden al iets verwacht,omdat jullie weer in een hotel waren.We volgen de reis iedere dag aan de hand van de reisplanning.Nog mooie dagen! Mapa

• 29 Juli 2011 - 12:00

Fem En Frans:

Weer hartstikke leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. "Kip Carolien" wordt de naam van een nieuw gerecht: Kip Tandoori hadden we al.....toch?
    Blij verrast dat jullie belden met mijn verjaardag. Heel lief.
    Zo'n 4 wheeldrive is geweldig, maar je wordt wel lekker door elkaar geschut en de houten bankjes( als die er al in waren) leveren je een houten r..t op, maar de ervaring doet dat alles vergeten. Goede reis en tot het volgende verslag.