16e dag 30 juli - vliegen naar Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 16e dag 30 juli - vliegen naar Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

16e dag 30 juli - vliegen naar Tana

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

31 Juli 2011 | Madagascar, Antananarivo

Vanmorgen om 03.30 opstaan want vandaag de lange 2 1/2 uur durende rit over de hobbelweg naar Aeroporte Tuleare. Om 08.30 vliegen, dus om half acht uiterlijk aanwezig zijn. Op de parkeerplaats wordt afscheid genomen van Bertin, de chauffeur en hem de gebruikelijke tip overhandigd. Hij heeft het prima gedaan! En brengt nu de bus over de weg terug naar Antananarivo.
Na het inchecken, blijkt dat we anderhalf uur vertraging hebben, dus vertrekken we om 10 uur. Iedereen is wat gelaten, omdat Frank reeds had aangekondigd dat Air Madagascar niet altijd op schema vliegt.
Als we om 11.00 landen gaan we snel naar het IC hotel in Ivato (voorstadje van Tana) en hebben de middag voor vrije besteding.
Evelien en ik gaan per taxi naar Antananarivo en lunchen in Cafe du Gare. Een prima grand cafe in het oude treinstation.
Na de lunch lopen we via de Avenue de l'Independence naar Haut ville. De enorme drukte en de enorme markten die op alle straten worden gehouden, vallen op. Soms voelen we ons wat onveilig door agressief operende handelaren en erg opdringerige bedelkinderen. Zelfs voor mij, die veel van de wereld heeft gezien en dan nog meestal de havensteden.
Wel wat leuke souvenirs gekocht en een koud biertje gedronken op een mooi terras boven de stad.
Om half zeven samen met Jikke (medereizigster) terug naar het hotel met een heel erg oude en rammelende 2CV (lelijke eend), die hier nog volop als taxi worden ingezet. Verkeer is één grote chaos met fietsers, handkarren, zebuwagens, taxibusjes die overal stoppen en natuurlijk wandelaars, markten en ander gepeupel. De meesten onverlicht, of juist met verkeerd afgestelde lichten. Dat we onderweg niemand hebben geraakt is een wonder. Ik zat voorin en had niet kunnen rijden.
We zijn blij om acht uur weer "thuis" te zijn en eten een broodje met boursin op de kamer. Snel slapen want morgen weer vroeg op voor de trip naar Diego Suarez in N-Madagascar.

• 31 December 2011 - 13:50

Dave:

Hallo,

Wij gaan in April naar Madagascar. Door een fout van de KLM verblijven we bij aankomst 2 nachten in het IChotel, ipv de oorspronkelijke paar uur.
    Leuk om te lezen dat je gewoon de stad in kan gaan.