3e dag 17 juli middag. Lemuren en krokodillen - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 3e dag 17 juli middag. Lemuren en krokodillen - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

3e dag 17 juli middag. Lemuren en krokodillen

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

22 Juli 2011 | Madagascar, Andasibe

Na de lunch twee kleine reservaten bezocht. Via een kano veerpont, bediend door Frank en een lokale gids werden we naar een eilandje overgezet. Op het eiland waren bruine Lemuren, die bij iedereen die bananen of wortels in de hand hadden, op de schouders sprongen. Evelien had op een gegeven moment een bruine en een zwart/witte op haar schouders! Een topdag voor haar dus.
Verderop zat de gouden Sifaka lemur, die, weliswaar wat schuw, toch door de lokale gids gelokt kon worden. Hoewel deze lemur, uit zichzelf ook wel dansende sprongen maakt, had hij (zij?) daar vandaag geen zin an.
Na terugkeer via de kano-oversteek een korte tocht naar een voormalige krokodillen farm, die nu als reservaat was ingericht. We werden rondgeleid door Brise. Meer dan 30 Nijl krokodillen lagen op de kant van het meertje in diepe (winter)slaap. Gelukkig stonden weop 5 meter afstand achter een houten balustrade! Een prachtig gezicht. Verderop in het parkje waren meer zeldzame dieren, zoals de Fossa (een roofdier, dat lijkt op een puma), diverse vogels, slangen, schildpadden. Via hangbruggen (Indiana Jones gevoel!) naar andere stukjes en uiteindeijk terug naar hotel. Hoewel het wellicht een beetje dierentuin gehalte had, was het toch leuk geweest.
Voor het avondeten stond nog een nachtelijke (om 6 uur is het aardedonker) wandeling op het programma. Bij avond op zoek naar gekko's, kikkertjes, lemuren en kameleons. Met de goede ogen van allen, en goed opletten op reflecterende gele ogen van lemuren, werden al deze dieren ontdekt. Ook een prachtige mot, die licht weerkaatste van onze zak- en hoofdlampen.
Na een welverdiende maaltijd om 21 uur in ons wiegje.
Morgen (18 juli dag 4) een reisdag naar Antsirabe.