6e dag 20 juli - Ambositra - Reisverslag uit Ambositra, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 6e dag 20 juli - Ambositra - Reisverslag uit Ambositra, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

6e dag 20 juli - Ambositra

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

22 Juli 2011 | Madagascar, Ambositra

Vandaag kon iedereen uitslapen. We vertrekken pas om 11 uur naar Ambositra. Iedereen geniet van de rust en prachtige omgeving van La Residence Madalief, of gaat met Frank mee om inkopen te doen voor de picknicks.
Om 11 uur afscheid van Remy en haar hotelstaf en op weg naar het 90 km verder gelegen Ambush.
Een prachtige tocht over het hoogland. Mooi weer, 20 graden en strak blauwe lucht. Met de zon in de rug, we zijn immers op Zuidelijk halfrond, zakken we verder af over de RN7 naar het zuiden.
Tussen de middag lunch, gemaakt door de staf van het weeshuis (een soep van aardappel, groenten, gember, met omelet en stokbrood). Erg lekker, maar je moet natuurlijk wel van soep houden.
Erg leuk, maar soms ontroerend om al die weeskinderen blij met elkaar te zien spelen. Madame Honorin, samen met 4 stafleden verzorgen zo'n 25 kinderen en geven de kinderen weer een toekomst.
Nadat namens de groep zo'n 160 school schriftjes zijn aangeboden,vertrekken we naar ons hotel.
Evelien en ik hebben het geluk een studio te krijgen, met keuken, slaapkamer, badkamer en woongedeelte. En warm water!
's Middags op eigen gelegenheid dwalen door Ambush, dat bekend staat om zijde en houtsnijwerk.(lokale economie wederom impuls gegeven).
's Avonds gegeten in Hotel l'Artisane. Evelien een miosue met groente, ik vis, met frittes en sla. Bier erbij of cola.
Om 9 uur in bed, want morgen (Donderdag) om 07.00 bagage inleveren bij de bus en vertrek naar restaurant Violet voor ontbijt.