4e dag 18 juli - Andasibe naar Antsirabe - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 4e dag 18 juli - Andasibe naar Antsirabe - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

4e dag 18 juli - Andasibe naar Antsirabe

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

22 Juli 2011 | Madagascar, Andasibe

Vandaag een lange reisdag. Onderweg een tussenstop om te lunchen bij een leuk meertje. Prachtig weer. Zo'n 20 tot 25 graden en blauwe lucht. Na de broodjes kaas/tomaat etc snel verder, want totaal vandaag zo'n 200 km te rijden. Door een prachtig landschap op weg naar Antsirabe.
Bij een volgende tussenstop bij kraampjes langs de weg, waar raffia tassen en schilderijlijstjes en andere souvenirs werden verkocht, konden we de lokale economie steunen, wat door velen werd gedaan.
Na een lange dag over de hoogvlakte via Rue Nationale 7 met sanitaire stops en fotomomenten, arriveerden we om 1700 in Antsirabe. Ons hotel, La residence Madalief, lag even buiten het stadje. Een prachtige lokatie, waarbij de opbrengst van het hotel ten goede komt aan de stichting Madalief. Een Nederlands geleide organisatie, gesteund door Sawadee, die de weeskinderen rond Ambositra (spreek uit Am-boe-shtr) opvangt en een toekomst geeft. Ook arme alleenstaande moeders worden gesteund. Woensdag zullen we die lokatie en dat project bezoeken.
Kamers van hotel zijn schitterend en diner/ontbijt wordt gezamenlijk gebruikt in de centrale "zaal" (aparte overdekte ruimte midden op terrein in stijl van complex).
Morgen (dinsdag 19 juli)op weg naar Lac Andraikiba en Lac Tritiva, 2 kratermeren zo'n 25 km buiten Antsirabe. Daar zullen we een wandeling maken van 10 km.