17e dag 31 juli - Naar Diego Suarez - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 17e dag 31 juli - Naar Diego Suarez - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

17e dag 31 juli - Naar Diego Suarez

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

31 Juli 2011 | Madagascar, Antananarivo

Vrienden en volgers. Allereerst dank voor de leuke reacties, die ik vanavond naveel moeite, eindelijk kon lezen! Ga zo door!
Inmiddels zijn we vannacht van Antananarivo (al die nana's!) dus gewoon Tana, naar Diego Suarez gevlogen in N-Madagascar. Weer om 3 uur op, om kwart voor vier ontbijt en om 4 uur naar vliegveld. We raken geroutineerd! (maar wel donders vermoeiend).
Paar reisgenoten gingen via tussenlanding ergens aan westkust, maar wij vlogen met 12 man rechtstreeks. Lange incheck en 10 min vóór sluiten gate zaten we nog bij security. Frank erg druk met regelen, ook voor andere groep, maar met 15 min vertraging uiteindelijk toch vertrokken. Bij aankomst, na prachtige vlucht met zonsopkomst, mijn bagage pleite. Schrikken, maar zal wel op de andere vlucht zitten (?!) Bleek later ook zo te zijn. Bedankt Frank voor regelen, terwijl je op andere groep wachtte! Gelukkig, maar komt vaker voor.
Diego is veel vriendelijker stadje dan Tana. Lijkt beetje op havenstad in Caraïben, waar ik met KM vaak ben geweest. Herkende ook de typisch Franse marine invloed van weleer. Mensen vriendelijk, straten schoon, betere auto's. Winkels, hoewel meeste dicht op zondag, veel beter uitgerust.
Na wat inkopen bij Shoprite (supermarkt), ja die was wel open!, door stadje gedwaald. Samen met Guida (reisgenote) en Evelien decadent op een terras met uitzicht over de baai, een cola, biertje gedronken (hotel Kiri).
Sandwich lunch bij Grand Hotel, prima, schoon en erg luxe hotel met prachtig zwembad!, terug naar ons eigen hotel (Firdoss). (ook prima)
's Middags vrije excursie naar Tichy rouge, 2 1/2 uur weg met terreinwagens door land, met 1/2 uur hobbelen. Tichy is ontbloot zandsteen zoals Isalo (zie eerder verslag), maar dan zacht roze door rode aarde. Adembenemend! Daarna bij terugkeer douchen, en naar restaurant Diego voor verjaarsfeestje van Rob. In zelfde restaurant prima pizza gegeten en terug naar hotel. Evelien slaapt nu al en ik tik dit blog op PDA in hal waar ik wordt lek geprikt door muggen!
Ga nu uploaden en snel onder de wol (met airco aan, wat een luxe!). Morgen naar de Amberbergen.

• 31 Juli 2011 - 20:58

Piet En Dorien:

we zijn weer helemaal bij! Fijn! Wat hebben jullie weer veel gezien en meegemaakt! heel bijzonder allemaal. Atie was heel blij met jullie telefoontje. Fijn te lezen dat jullie zo genieten. hopelijk zijn alle kwalen en schramen weer geheeld; maar dat zal wel.
    heb het goed en tot horens; groetjes en kus van ons

• 31 Juli 2011 - 21:28

Ron En San:

Net terug vanaf de zeilboot lekker al de reisverslagen in één adem gelezen... Tsjoh, wát een belevenissen! Zie beelden van Indiana Jones vermengd met Hornblower en Kuifje... Of zoiets. We gaan het morgen eens rustig overlezen, en be-GoogleEarthen!

• 01 Augustus 2011 - 07:44

Fem:

Ook ik ben weer helemaal bij. Hopelijk zijn jullie de maag-darmkrampen al weer te boven, maar daar ontkom je de eerste keer haast niet aan.
    Ook de valpartij goed overleefd gelukkig. Sterkte met blauwe plekken,schrammen en bulten. Ja horis ..... je moet wel kunnen ZIEN dat jullie door de jungle gegaan zijn hoor. Zoals ons moedertje vroeger al zei: kusje d'r op.....en tegenwoordig "gaan met die banaan".Veel plezier nog en doe een beetje voorzichtig allebei! XX en 1tje voor Evelien Xtra. X