9 juli Met de bus naar Kin Pun en bezoek Mt Kyaikt - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 9 juli Met de bus naar Kin Pun en bezoek Mt Kyaikt - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

9 juli Met de bus naar Kin Pun en bezoek Mt Kyaikt

Door: ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

09 Juli 2016 | Myanmar, Kyaikto

Met de bus naar Kin Pun en bezoek aan Golden Rock
Vanmorgen worden we door Mr. Ni Min per Tuktuk naar de bushalte gebracht. Toevallig neemt hij dezelfde bus naar Yangon dus kan hij ons onderweg helpen om de juiste bus te nemen. Engels spreken ze hier nauwelijks. De regen komt weer met bakken uit de hemel, maar wat wil je ook. Als het regent in Myanmar dan regent het in de Kayin state het hardst en het langst (!) -:)
Om 08.25 komt de bus en onze rugzakken worden ingeladen. De handbagage gaat mee naar binnen. We hebben gereserveerde plaatsen 11 en 12. Prima stoelen en plekje aan het raam. Wel even de gordijnen open doen.-:)
Na een half uurtje hebben we Hpa An verlaten en rijden richting Thaton. Vele malen wordt er gestopt om mensen uit te laten stappen of mee te nemen. De aanduiding van een bushalte is ons niet helemaal duidelijk. Maar voor de Birmezen kennelijk wel. Moeders met kinderen, oudere vrouwen en soms hele families. Het ochtendgebed, voorgedragen door een monnik duurt een uur en wordt vertoond op een groot TV scherm voor in de bus. Na zo'n 10 minuten kunnen we onze aandacht er niet meer bijhouden en gaan we naar buiten kijken. Regen regen en nog eens regen -:( . Via googlemaps met gps aan kunnen we redelijk volgen waar we zijn. We passeren allerlei dorpjes en zijn rond 10.30 in Thaton. Daarna nog 1 uur en we arriveren in Kyaiktio. We nemen afscheid van Mr Ni Min (die een zieke vriend begeleid naar het ziekenhuis in Yangon) en proberen een passenger bus te vinden cf de instructies van Myo Ko Min. Diverse verkopers proberen ons hun waar aan te smeren en ook taxibestuurders/tuktuk drivers proberen ons in hun vervoermiddel te krijgen. De sfeer is hier ninder vriendelijk en er is enig verbaal geweld nodig om hen duidelijk te maken dat we niet ge

• 10 Juli 2016 - 21:44

Fem:

Zie het helemaal voor me. Zeik en zeik nat en dan die vochtigheid. Pff.

• 10 Juli 2016 - 21:57

Ron:

Leukleukleuk, je maakt wat mee tenslotte, zeiknat of niet... Haha! Avontuurtje meneertje!
    Moe houdt alles keurig bij in een map, met kopieen die Pa aanlevert. Was daar vandaag voor de heggen.
    Ze volgen alles, en vinden het prachtig wat jullie meemaken!

• 11 Juli 2016 - 02:29

Ies En Evelien Biekart Verdonk:

Leuk jongens jullie reacties! Soms best lastig om t geladen te krijgen en fotos lukt vaak niet. Jullie hebben beter weer dan wij geloof ik-:) We gaan op voor de 2e akte. N Myanmar. Vandaag vliegen naar Lashio met tussenstop in Heho. Grt i&E