23 juli Dag Nyaungshwe - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 23 juli Dag Nyaungshwe - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

23 juli Dag Nyaungshwe

Door: ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

23 Juli 2016 | Myanmar, Nyaungshwe

23 juli. Dag in Nyaungshwe
Vandaag een beetje uitrusten, wat rondkijken in het drukke reizigersdorpje, naar de markt met vele etnische groepen die op zaterdag inkopen komen doen. Het weer is druilerig met 23 graden. Evelien heeft een vestje mee. De markt is een feest. We kopen thuiskomertjes voor Evelien ter vervanging van haar verloren gegane schoenen. Voor 5 € kun je je geen buil vallen als ze maar passen. Veel kleurrijke mensen op de markt en erg fotogeniek. We genieten in een bar tegenover de markt van een cola, terwijl ik met telelens mooie foto's probeer te maken van de vele mensen die naar en van de markt komen. We lunchen in Chillax Bistro waar een pitabroodje met kip, sla, tomaat en komkommer met bijbehorende frietjes er in gaan als......
's Middags op de mountainbikes van het hotel naar de wijnproducent van Myanmar. Red Mountain Winery. 20 minuten fietsen vanaf hotel. De fietsen zijn niet erg best, maar goed genoeg voor dit stukje. Op de wijnboerderij stikt het van de vliegen. Het is erg vochtig, regent een beetje, maar de zon schijnt ook. De temp is zeker 26 graden. Boven op de berg neem ik een proef arrangement en Evelien een colaatje. Een (very) dry sauvignon blanc, een dry muscat reserve, een dry Cabernet Sauvignonen sluit af met een latest harvest white (semi sweet). Leuk om te proberen, maar zeker niet om een flesje van mee te nemen. De vele vliegen ( t.g.v. vochtige weer en nabijheid van een kippenboerderij) dragen niet bij aan de feestvreugde!
Op de fiets terug naar Nyaungshwe en toer door dorp op zoek naar souvenirs. Ook geven we Aung Aung een cadeautje voor zijn hulp de afgelopen dagen. Hij is erg blij met de baby luiers voor zijn pas geboren dochtertje die voorlopig Pyu Pyu (kleintje) heet.
Vanavond indisch eten en misschien genieten van een internationaal bekende Birmese band die een gastoptreden verzorgt. Morgenvroeg met taxi naar Heho, vliegen naar Yangong en door naar Sittwe en Mrauk U (Spreek uit Mraw- oe) in het NW van Myanmar.
De verwachte regen in deze kuststaat (Rhakine state) zal ons worst zijn.

• 23 Juli 2016 - 22:44

Ron:

Kijk uit he, Evelien, op goedkope schoenen kun je toch echt een buil vallen he... :-)
    Als jullie terug zijn hier klaag je nooit meer over regen. Sterker, je waant je weer even terug in Birma!
    Zijn benieuwd naar de veelkleurige mensen-foto's!