19 juli Kalaw Olifanten wassen - Reisverslag uit Heho, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 19 juli Kalaw Olifanten wassen - Reisverslag uit Heho, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

19 juli Kalaw Olifanten wassen

Door: ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

19 Juli 2016 | Myanmar, Heho

Vandaag vliegen van Nyaungu naar Heho. 40 minuten en terug naar groene berggebieden. Onderweg van vliegveldje naar Kalaw bezoeken we een olifanten reservaat, waar de werkolifanten van de Myanmar Timber Maatschappij worden opgevangen. Werkolifanten worden nu bijna niet meer gebruikt en de redelijk getraumatiseerde dieren worden nu verder verzorgd in dit reservaatje. Ze krijgen goed te eten en worden ook dagelijks weer losgelaten. Overdag staan ze onder rieten dak en worden verzorgd en gewassen in de rivier. Het is een enorme belevenis om er zo dicht bij te staan en bananenstammen mango en bijvoedingsballen in hun bek te stoppen. Ook wassen in de rivier waarbij Evelien en ik een 48 jaar oude olifant wassen is enorm leuk!
Tot slot planten we allebei een klein teakboompje ter compensatie van elders gekapt hout. Dus over 10 jaar kunnen we onze eigen boom in Myanmar gaan bewonderen.
Om 4 uur in hotel.
Morgen en overmorgen maken we een trektocht door de bergen op weg naar Inle Lake. Overnachten bij het Pa O volk dus nu echt trug naar de basis met alleen een kleine rugzak bij ons. Uiteraard dus even geen verslagen op deze website.
We melden ons later wel weer.

• 20 Juli 2016 - 08:08

Ron:

Wat goeoeoed van dat teakboompje! En van de werkolifanten die nu hun welverdiende ouwe dag krijgen! En dan een heerlijke wasbeurt en diner-tje van jullie... Belevenissen weer!
    Spannende avontuurlijke trekking gewenst, tot Waarbenjij.nu's!

• 20 Juli 2016 - 09:53

Fem:

Leuk zeg! Ja olifanten zijn heeeel groot als je er zo dichtbij bent. En ze ruiken zo sterk. Heel anders dan in de dierentuin. Ik ben pas "bang" geworden van ze in het Krugerpark. Dan zie je pas de kracht van zo'n dier en wat ze kunnen aanrichten; zeker als ze met z'n allen zijn.
    Dus over 10 jaar terug voor het teakboompje?? en alle andere mooie ervaringen natuurlijk.