18 juli Fietsen in Bagan - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 18 juli Fietsen in Bagan - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

18 juli Fietsen in Bagan

Door: ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

18 Juli 2016 | Myanmar, Nyaungu

Fietsen door Bagan archeologische zone.
Vandaag een kort verslag. Ik lig immers iets achter. In telegramstijl: 7 uur op. 8 uur ontbijt. 8.30 op de fiets. Op zoek naar souvenirshops. Zilver, Laquerie, handwerk. Tocht naar Oud Bagan. Lunch bij AyAy river resort met zwembad. Zon, 35 graden en bloody hot. Veel pagodes weinig toeristen. Half drie verder naar nieuw Bagan. Inmiddels 2 liter water gedronken maar nog steeds dorst. Bagan house. Laquerie workshop, demo en winkel. Prachtig! Dan verder naar Minnathu village. Inmiddels 5 uur. Zilversmid. 't wordt donker. Mooie zonsondergang! Half zeven in donker terug naar Nyaungu (zonder licht!) en Zfreeti hotel (bij Bagan). Diner bij Rain restaurant. We blijven drinken, maar dorst blijft. Acht uur terug in hotel. Zo'n 30 km gefietst!
Morgen vliegen vanaf Nyaungu naar Heho. Olifanten scrub!

• 19 Juli 2016 - 22:42

Ron:

30 km bij die warmte... Opnieuw pfoe... Zijn benieuwd naar de zilveren en/of gouden dingetjes die jullie ongetwijfeld op de kop hebben getikt. Dierbare "souveniers"...
    Na die fietstocht, ongetweifeld stoffig, de olifantenscrub. Geef die beessies een borstel en laat je verwennen zou ik zeggen... haha!

• 20 Juli 2016 - 09:44

Fem:

Snap sowieso niet dat je/jullie nog tijd hebben om verslag te maken als ik zie hoe een intensieve reis jullie maken. Nu zijn jullie wel in hotels o.i.d. ;dat scheelt denk ik, maar al met al een prestatie op zich!

• 21 Juli 2016 - 14:37

Ies:

Dank Fem Ron en Pa voor jullie feedback. We zijn inmiddels goed aangekomen midden in Inle Lake in hotel op palen in het meer. Verslag over trektocht (was heftig met veel regen op eind) volgt morgenochtend. Nu ff eten met uitzicht over meer met voorbij tuffende bootjes. I&E