11Juli. Vliegen naar Lashio in N-Myanmar - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 11Juli. Vliegen naar Lashio in N-Myanmar - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

11Juli. Vliegen naar Lashio in N-Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

11 Juli 2016 | Myanmar, Hsipaw

11Juli. Vliegen naar Lashio in N-Myanmar
Gisteravond ontstond een klein probleem toen we de papieren nog eens doorlazen. We moeten onze vlucht van 11 juli reconfirmeren bij Yang Airways. Maar hoe? We vragen de hotelreceptie om te helpen. Ze gaan bellen.....geen gehoor. Via internet misschien? We zoeken, vragen, proberen en krijgen zelfs hulp van een Zuid Afrikaanse hotelgast. Het lukt niet, dus morgen opnieuw proberen. In 't kort: Het is niet gelukt, maar bij inchecken in de 'domestic terminal' bij Yangon Airways loopt alles op rolletjes. Nu nog zorgen dat we doorkrijgen welke gate, hoe laat inchecken etc. Uiteindelijk wijst zich dat vanzelf (de omroepster kunnen we niet verstaan noch in Birmees noch in het Engels-:) ) Er loopt iemand rond met een groot aankondigingsbord. Om 11.30 take-off met een turboprop toestel met 70 zitplaatsen. We zijn met 10 passagiers. We gaan op weg naar Lashio met tussenlanding in Heho.
We landen om 1400 op Lashio en een vriendelijke meneer met een bord met onze namen erop staat ons op te wachten.
Hij brengt ons in anderhalf uur naar Hsipaw (Sipauw) waar we inchecken in het Thai House resort. Groot nieuws!!! De zon schijnt, het is droog en 27 graden! Vandaag dus geen druppel regen gezien en eindelijk de zon en blauwe lucht. Wow! Wat een feest!
Onze lokale gids wacht ons op in het hotel en we gaan na het opfrissen met hem een wandeling maken door het dorp en de omgeving. Het is prima weer. We wandelen langs een stukje van de spoorlijn Lahio - Pyin Oo Lin, die nog door de Britten in WO II is aangelegd en vandaag nog steeds in gebruik is. Langs typische Shan huizen, rijstvelden met waterbuffels en chinese buffels (mechanische) en we stoppen even bij een lokaal 'restaurantje'. Shan noodle soep met ananas en vruchten na. En de altijd prima chinese thee. Het is een vredig en rustig gebied. We vertellen waar we vandaan komen en laten foto's zien van ons huis en Amsterdam. Het moet voor de mensen onwerkelijk zijn.
Dan komt er een boer langs met 5 waterbuffels die een bad gaan nemen in de Myitnge rivier. Een buitenkans voor mooie foto's! Een prachtig gezicht om te zien hoe de dieren genieten. Het wordt al schemerig dus vervolgen we onze tocht. Om half acht terug in het hotel en na een afscheidsdrankje in de lobby met Kyaw (Tsjaw) gaan we vroeg naar bed. Het was een lange dag.

• 12 Juli 2016 - 11:21

Ron:

ZONnnn! Hahaha, fijn! Kunnen ons de vreugde zó voorstellen!
    Weer een mooie authentieke sfeervolle dag zo te lezen, waar jullie dankzij die ondervonden plensbuien en nevel des te meer van genoten, haha!
    Mooi om te lezen hoe alles steeds toch weer op zijn pootjes terechtkomt. Cultuurverschil, logistiek-technisch :-) . Veel mooie momenten gewenst in het mysterieuse Mandalay. Moet nu denken aan dat mooie nummer van Robbie Williams...