21e dag 4 augustus - Naar Nosy Be - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu 21e dag 4 augustus - Naar Nosy Be - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ies en Evelien Biekart Verdonk - WaarBenJij.nu

21e dag 4 augustus - Naar Nosy Be

Door: Ies

Blijf op de hoogte en volg Ies en Evelien

05 Augustus 2011 | Madagascar, Antananarivo

Vandaag reizen we met onze bus naar Ankify, de haven waar vandaan we naar Nosy Be gaan varen. Het is een lange tocht over een matige asfaltweg. En erg warm. We stoppen kort voor "beentjes strekken" en later ook nog bij een cacao plantage. Nooit geweten dat cacao in grote peulen aan de bast van de boom groeit! Ook onderweg foto's gemaakt van een Yang Ylang plantage, waarvan het produkt (de bloemblaadjes) worden gebruikt in de parfum industrie.
Eindelijk arriveren we na zo'n 4 1/2 uur in Ankify Port. Bagage wordt overgeladen van de bus in kleine speedbootjes door sjouwers. Eerst een sandwich lunch - gemaakt door onze kok, die tot hier is meegereisd - daarna embarkeren in de 2 kleine Boston Whalers. Natuurlijk wordt afscheid genomen van kok en chauffeur (Freddy).
Al ras op topsnelheid (zo'n 30 knopen) is het een genot op het prachtige blauwe water van de baai naar Nosy Be in zo'n 40 minuten. Mijn zeemans hart bloeit op.
Na een korte rit per taxibusje vanaf Hell Ville (wat een naam!) arriveren we in hotel Les Boucaniers in Ambatatoloaka. Vanaf hier gaan we genieten van 3 dagen zon, zee, strand en lekker eten.
Hoewel er allerlei activiteiten te doen zijn, als duiken, snorkelen, quad rijden, etc. kiezen Evelien en ik voor een stranddag op vrijdag, een excursie per pirogue naar Nosy Komba op zaterdag en zondag nader in te vullen. Zondagavond vliegen we terug naar Tana en om 00.30 maandagnacht via Parijs naar Amsterdam. VTA Amsterdam zo rond half drie 's middags.
Of dit blog nog iets gaat melden over hoe de laatste dagen verlopen weet ik niet. We zien wel, anders: Tot gauw als we allemaal terug zijn van onze vakanties en..... wie nog moet gaan....veel plezier!

PS. Vandaag [vrijdag] scootertje gehuurd en eiland rond toeren. Nu in Hell Ville in een internet café, waar dit voorlopig laatste, blog wordt gepost.

• 05 Augustus 2011 - 09:33

D+D:

Wat een interessante en leuke verslagen!Nooit geweten,dat je zo kon genieten van de natuur,Ies.Wij zijn reuze benieuwd naar de foto,s.Toch hebben we al een goed beeld van jullie belevenissen,met hulp van Google!Goede thuisreis!
    Ma+Pa

• 05 Augustus 2011 - 15:21

Marion Van Kooten:

Hallo Ies en Evelien,

Wat fijn dat jullie nog een paar dagen kunnen genieten bij het strand. Even helemaal bijkomen van deze prachtige reis. Geniet ervan.
    Groetjes Marion, André, Sharon en Quinten.

• 07 Augustus 2011 - 08:19

Piet En Dorien:

Wat een mooie verhalen weer; we kunnen het voor ons zien; we zullen de verhalen missen. piet of ik lezen elkaar de verhalen voor en genieten dan mee. Hopelijk hebben jullie nog heerlijke ontspannende dagen gehad en genoten van de zon en de zee. Wij gaan dat vanaf morgen doen! Als we elkaar spreken zijn wij ook weer terug. Hopelijk hebben jullie een goede reis terug gehad en genieten jullie na van alle moiie en indrukwekkende ervaringen. Wij gaan ook lekker genieten en ontspannen! Tot horens en liefs van ons.

• 07 Augustus 2011 - 11:47

Fem + Frans:

Als ik nou niet doorlees zijn jullie eerder terug dan ik "bij"ben, maar het is gelukt. Wat een ervaringen weer.Heerlijk nog die ontspanning na de inspanning die toch weer ontspanning heet. Ja dat is er eentje om over na te denken, maar daar hebben jullie dan ook weer zo'n 10 uurtjes of meer de tijd voor! Een heel goede terugreis en tot later.XXX F+F